Totalitarianism rapes everything. As it is not referred to as a particular ideology, the mode of phenomenal existentiality of people is to be speculated upon the subject. Nihilism in the Nazis is not a specific political ideology, but the definition of the existentiality of people with blood and intrigue. To salvage it, it was necessary to victimize people by enclosure, as long as it was the texturization of their existentiality. "Because of the extermination, there is the victimization.", or "Because of the victimization, there is the extermination.", is not applied to the problem. Of course, the latter is the answer. The accountability of the victimization recognizes the former as the answer. They are blind to recognize the violence of the texturization. Being out of order, they benefit their enemy and harm their ally. Still, they are to be affirmative theorists of themselves, as phenomenal. It is said that war must not be taken. The present Israeli affirmation acknowledges it, and they are fighting against their enemy in the war. U.S. President Trump is on a roll like Adolf Hitler, and the U.S. and Israel are in a confluence at this time. Their enemy is the objectification of crime and punishment, and their enemy is embodied as well. Terrorism is equal to a terrorist there, and both terrorism and a terrorist are dependent on semantic unification.
(全体主義というのは、何もかもをも犯し辱める。ここで云うそれは、特定のイデオロギーの事では無く、現象的な人々の在り様の様式の事である。ナチスにおける虚無主義は、特定の政治的イデオロギーではなく、血と謀略にまつわる人の在り方の定義である。それが為されるには、特定の人々がテキスト化された被害者として存在する必要が在った。「排斥が故に被害者」なのか「被害者が故に排斥」なのか、答えは勿論後者である。被害の当事者達は、これを前者だと思い込んでいる。彼らには、テキスト化の暴力が見えない。彼らは、それを、逸脱的に否定する事に拠って、彼ら自身の味方を叩き敵を利している。只、彼らが自体的にそれの肯定論者と為ってしまっている。戦争よりはマシだと云って。現在のイスラエルはそれを知っており、彼らの敵と戦争をしている。トランプ米大統領はヒトラー役であり、今回イスラエルはそのアメリカと組んで、彼らの敵と戦っている。彼らの敵においては、罪と罰の具象化が為されており、その具現体として彼らは存在する。其処では、テロリズムとテロリストは同値であり、それは一義化されている。)
2:55 PM 11/1/2025
For the particular people, the world is like a courtroom or a military. If so, at least for them, it is not necessary to recognize the existentiality of a court or a military in society as reality. They texturize the world, as if the creatures of the ruling class in the old-fashioned socialist state. Because they are living in a society like that old-fashioned socialist state, they are not capable of being associated with "the" others. They are the texturized collective themselves and are good at associating with themselves inherently. Having people manage society and sustain its development and technological innovation, the world recognizes just two kinds of people as biological. It does not explain distinguishment human males and human females necessarily.
(特定の人々にとっては、世界は法廷や軍隊の如き場所の様である。仮に世界がそうである限りにおいて、少なくとも彼らにとっては、現実の社会における物理的な法廷も組織としての軍隊も必要あるまい。彼らは、世界をテキスト化しており、旧態依然とした社会主義における支配階級の如き生き物である。彼らは、その様な社会に生きているからこそ、他者とは上手く付き合えない。彼らは彼らだけで徒党を組み、自己や自分達と付き合うのは上手い。人が社会を運営しその進展や革新された技術を為す以上、世界には人間は二種類しか居ない。それはオスとメスの区別ではない。)
3:38 PM 11/3/2025
There is a conduct of embarrassment. It is not related to whether it contributes to society. However, if it makes significant contributions to society, it is necessary to dedicate the contributor to that work. As there is a commitment to the other, there must be consciousness of shame to the self. Therefore, love is called the possibility of dedicated work, and it is necessary to recognize consent from the other. Of course, a genuine creature of guilt-culture, against one of shame-culture, is living in the world of altruistic sacrifice. It sets ablaze all the others as if a shadow of the existentiality of each other. It pleases a woman, and it maddens a man. What a catholic-like entity between ecstasy and fanaticism. A witch hunt is a texturization, as it was.
(恥晒しな仕事。その内容が社会に貢献するかどうかとは、それは別問題である。それでも、社会への貢献度が高い場合、それはそれに就く者の自己犠牲精神を必要とするだろう。特定の他者にコミットするという事において、自己における恥意識が皆無であるという事は無い筈である。つまり、その行為に及ぶ行動可能性を愛と呼ぶのだろうが、それにはやはり当該他者における許諾が必要と為る。要するに、恥の文化の生き物に対して、真性の罪の文化の生き物は、行為としての自己犠牲の世界に生きている。それは、その者の存在論的な影の様に、全ての他者を焼いてしまう。それで女は喜ぶだろうが、男はそれで発狂するだろう。そのカトリック的な恍惚と発狂の狭間に、何が在るのか?魔女狩りはそれをテキスト化したものであり、行き着いた先である。)
8:28 AM 11/3/2025
While there is almost all medical and scientific clarification of it at present, by the way, Jesuits had known the so-called divine grace, which pours down just for the elect, then. The problem is explained as the difference between affirming it and denying it. Jesuits adopted the latter. Even though the Jesuits' denial of it was the texturization or not, after the destruction of Port-Royal as texturized, that tragedy was enough to be recognized as the opportunity against the incompatibility of it. After all, historical texturization remains. Jansenists adopted the former. They also participate in historical texturization because of the obvious racism or racist texturization. Blaise Pascal sometimes claimed, "Ils n’ont aucun sujet d’attaquer Port-Royal, et cependant ils l’attaquent sans cesse.", but this is out of order. Unfortunately, Jansenists were texturizing the divine grace and the elect. As if they had been capable of enlightening them, they must have carried out the texturization as "the divine grace." Jesuits' texturization as "Ad maiorem Dei gloriam inque hominum salute" does not depend on racism. If in another paradigm, Jansenists would have been contributing to their divine grace, as texturized, by something technological, but it is another one. Humans tell a lie.
(現代だとそれはある程度医学的ひいては科学的に解明が為されているだろうが、ともかく、当時神の威光と呼ばれていたものが特定の者にしか降り注がないのはジェズイット達も知っていただろう。問題としては、それを肯定するか否定するかの違いである。ジェズイット達は、それを否定した。彼らにおけるそれがテキストで在ったにしろ無かったにしろ、テキストとしてのポール・ロワイヤルの破壊が為されて後、それはそれの背反への契機と為っただろう。それ自体が歴史的テキストを為しているという事である。ジャンセニスト達は、それを肯定した。彼らも、その露骨な人種分別的テキストが故に、歴史的テキストを為している。パスカルは、「ジェズイットは、ポール・ロワイヤルを攻撃する理由が何も無いのに、ポール・ロワイヤルを攻撃する」と述べているが、それは間違っているだろう。ジャンセニスト達は、神の威光とそれにあずかる者を、テキスト化してしまったのである。それを真に解明する能力を当時持っていなかったにもかかわらず、「神の威光」というテキストでそれを行ってしまった。ジェズイットの「大いなる神の栄光の為に」というテキストは、その意味で、人種差別的ではない。別のパラダイムにおいては、ジャンセニスト達が技術力で守るべきものをカバーしていたかもしれないが、それはまた別の話。人は嘘を吐く。)
7:19 AM 11/5/2025