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memo228

President of the State Affairs Commission of the DPRK, Kim Jong-un, definitely confessed that he had a good memory of U.S. President Trump. While President of the Republic of Korea, Lee Jae-Myung, declared that the ROK shares their lot with the DPRK, Kim Jong-un publicized that the DPRK is going to have an absolute commitment to nuclear power. The Chinese ethnic group and the Korean ethnic group are highly emphasizing their ethnicity, and it is a concern for dissidents who are necessarily discriminated against in the prolonged category. Of course, DPRK citizens are to be or perform victimized with discrimination. In this sense, they are intimate with texturization in the Korean ethnic group. DPRK people are perfect performers. Regardless of whether each of them understands it or not, their existentiality remains in submergence. Among the NK people and the SK people, across the border, gazing at each other stands for the constitution as an international contribution. Comprehending these circumstances, DPRK leader Kim Jong-un has recognized his presence. He exactly acknowledges the poverty of his country and its citizens. They also can not betray the biological self-identity of human beings. "Ask, and it shall be given you." Unfortunately, the Japanese have been engulfed in their own blood. It is happy to see them become Ouroboros.

(北朝鮮の金正恩氏がとうとう吐いた。「トランプ氏とは個人的には良い思い出も在る」と。韓国の李在明大統領が北朝鮮とは一蓮托生でやっていくといった様な事を表明する中で、金正恩氏は核は絶対に手放さないと。中華民族も朝鮮民族も自分達の民族性を声高に謳うが、同一カテゴリーの中で反乱分子というのは被排斥者という形で必ず生じる。無論、北朝鮮の国民は被排斥者を演じている。その意味で、彼らは、朝鮮民族におけるという事での、テキストなのである。北朝鮮の人々は完全な演技者である。彼ら一人一人がそれを理解しているか理解していないかという事には関係なく、彼らはそういう存在である。北朝鮮の人々と韓国の人々においては、国境を境に、互いを見据える事が国際貢献として成り立っている。これらの事を完全に理解した上で、金正恩氏は現状を認めているのである。彼も自国やその民が貧しい事は分かり切っている。彼らも、また、人々の生物学的な自己同一性を裏切る事は出来ない。「求めよ、されば与えられん」。日本人は、残念ながら、自らの血に溺れてしまった。ウロボロスと為る事が出来たらば、幸せだろう。)


3:05 PM 9/27/2025




Humans are increasingly opting for convenience over inconvenience, which should be a natural choice given the principles of hedonism. Of course, the act of each economic entity maximizing its profit is not optimization at the societal level. As Socrates said, justice means that each individual performs their own proper role, and it is a little bit simple or much more than ideal to mention. Therefore, there is a question of recognition of "hedonic experience," as it must be. Somewhat embodied as a definitive objective has no worth, as it must be. What is incredible? If the denial of pleasure is a fruit of a phenomenon, it is the world of a death row inmate. Maybe there is no impressive question whether it is a pleasure or not, and all is a product of texturization there. It represents not the ascription of punishment but the essentialization of crime as an attribute.

(人は、基本的に、利便性の高い方へと流れていく。それを快楽主義と呼ぶのは如何様なものか。只、各経済主体が利益を最大化する事が社会の最適化では無いにしろ、ソクラテス的な「各人にそれぞれの社会的役割が在る」というのは少々単純過ぎるというか理想論的過ぎる。つまるところ、何をもってして「快楽」であるとするのか、という問題が在る。特定の対象である何らかの客体に、自体的な価値は無い。かけがえが無いとは何か。人々における快楽拒否が現象の産物であると云うのならば、それは死刑囚の世界だろう。快楽か快楽でないかという問いは其処には無く、其処では全てがテキスト化されている。それは、罰の属性化ではなく、罪の属性化を表象している。)


1:59 PM 9/28/2025




What a silly idea of economics. "A degree in economics from a prestigious university? Thus? What a dust!", it shall be said. It is also a reason why I write down something online. Often, I had not studied economics seriously when I was a university student, and then, economics could not target the objectivity of market mechanisms recently. The positions are reversed between economics and the market. Economics is now a theory on the desk or empty theorizing. The market is a symbolic realm that regenerates everything woven or generated by human beings at present. Behavioral Economics is also out of order. Seriously, economics must be explained by the market. External existentiality in economics lets the study become just a child's prey, and the violence, as "To be unknown is to be as good as nonexistent.", is of no use. Economics faces an existential threat, as well as being the configuration of knowledge.

(私は、もう経済学は駄目だと思った。「名門大学の経済学部卒の学歴?は?何ソレ?ゴミ?」と云われる時代が来るかもしれない。私が現在ネット上に色々書いているという事においては、そういった理由も在る。そもそも私は学生時代に真剣に経済学を勉強した訳ではないが、ともかく、もはや経済学の対象としての市場は消失しつつある。経済学と市場の立場は逆転しており、経済学は机上の空論と化している。市場は現在、人が紡ぎだすあらゆるものを横断する記号的空間であり、(仮に行動経済学であろうが延長線上のものに過ぎず)それを捉え切る事は出来ない。経済学は市場に説明されてしまっている。経済学における外部的な存在論性というのは、経済学を幼児の玩具へと堕さしめるものであり、「知らないものは無いのと同じ」という暴力はもはや通用しない。経済学は存在論的に知の形式として終焉している。)


10:03 AM 9/29/2025




Maybe a human is not "discriminated" against as a human as a counterpart. While it is ideal for my individuality, by the way, a tremendous paradigm shift is coming with the emergence of generative artificial intelligence. Love coincides with hatred. Erasing this factitious thing with each shape of technology accomplishes the existential regeneration of human beings. Then, human beings must paradoxically be in the dominion of physicality with their flesh, on their purpose. As I once wrote down, I do not think that "concrete" is an antonym of "abstract," and "that" mentioned there is not nothing but abstract. The word "matter-of-fact" is coming in. I hate that modeling of acknowledgement, which satisfies the lack of subjectivity in human beings. "It" depends on recognizing itself as the answer to the master. What a work of evil force. Of course, I am not going to proclaim each fact. Maybe, if there is indifference between having sex and raping, in the world, it is recognized.

(人が人の相手として必要無くなろうとしている。個人的には理想的だが、ともかく、生成人工知能の台頭は大きなパラダイムシフトをもたらした。愛憎は表裏一体である。それをいずれの形でか技術の力でかき消して、人における存在論的再構築が為されるには、逆説的に人は意識上その肉体にまつわる物理性へと還元されなければならない。私が具体の対義語を抽象であるとは考えていないというのは以前も書いた通りだが、其処で語られる「それ」は抽象的でも何でも無いのである。即物的である揶揄されても構わぬ。私は、人の主体性を欠いた、あの知のモデリングを嫌いなのである。それが世界の答えだと言い切ってしまう「それ」が万物の元凶だろう。勿論、私は、ここで、事実という事について云っているのではない。セックスとレイプの違いが存在しない世界の存在を念頭に置いているのであれば、それも有りだろうが。)


4:25 PM 9/29/2025
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