Some people disguise themselves as patients with mental disorders. Their distant order acknowledges psychiatrists, but ordinary individuals are not capable of issuing judgmental orders. There is the texturization through particular literature, such as the "underground cellar," used as a metaphor. The end, despairing, promised land...... Jean-Paul Sartre stated that hell is other people, but then, others are not objective to be believed in or not. I do not know the treatment for "patients" by psychiatrists, but I think that it is considerable for their judgment regarding diseases.
Some people try to manage others, not associating with their benefit. That their opportunity might be their benefit. Otherwise, others' benefits are involved in the judgmental order of them. This provision is not humane agriculture controlling the world by one's egoism but like a child teasing himself. That altruism, which they declare as non-egoistic, does not authentically contribute to their benefit. Their action is too contradictory. It is necessary to avoid bothering others to benefit oneself. There is no need to bring down the question with which the greatest happiness of the greatest number to Bentham's utilitarian philosophy is answered, as a result. Needless to say, it is wrong to make believe in the substantiality of pleasure to John Stuart Mill regarding Bentham's utilitarian philosophy. He might recognize it without substantial opportunity of existentiality, and it was exactly contributing to racism. As he said, the difference in the substantiality of pleasure among individuals did not depend on the biological self-identity.
(人々の中には、例えば精神障害ならそれで、それを擬態する者というのが居る。精神科医の括目に晒せば、一目瞭然だろうが、非専門家には中々その正体が分かり辛い。「地下室」という文学的テキストが為すメタファー。終わり、絶望、約束の地…。サルトルは「地獄とは他人の事だ」と云ったが、其処では、信じるとか信じないとか、他者というのはその対象では有り得ない。精神科医に拠る治療の如何は別問題として、精神科医に拠る判定もしくは診断結果については、私は、信じる事にしよう。
自分の利に為らない事を行う他人のその行動を諫める人々。彼らのその行動は彼らの利に為るという事だろう。つまり彼らにおいて他者の利得は彼らが決定付けるものらしい。これは、何か、世界を自分の思い通りにコントロールしたがっている人間の所業というよりは、駄々をこねて泣き叫んでいる子供の様。その自称の利他の精神に拠って、彼ら自身の利己も結局は達成されない。彼らの行動は矛盾している。(彼らの)利己が達成されるには、他人への干渉を止める事。ここでベンサムの功利主義哲学における「最大多数の最大幸福」を(結果概としての)正論もしくは正解として持って来る事は勿論間違っている。ジョン・スチュアート・ミルの、功利主義が改良された、快楽の「質」を取り沙汰すというものも勿論間違っている。彼の云う功利主義は機会平等性という事で鑑みられておらず明らかに人種差別を助長している。彼の云う快楽の「質」の個体に拠る違いというのは、決して生物学的な自己同一性に基づかない。)
5:07 PM 7/26/2025
10:03 PM 7/26/2025
10:08 PM 7/26/2025
7:46 AM 7/28/2025
11:39 AM 7/29/2025
According to Japanese media, the survey shows that 46% of Japanese people hope for a coalition government between the LDP and Komeito in association with opposition parties. Congregating in society with voting rights, many believe in the rational act of politicians, as well as placing substantial value not on voting but on voting opportunities.
(日本の新聞社の調査に拠ると、日本国民の46%が自公プラス野党での連立政権を希望しているとの事。選挙権にて社会に所属する多くの人々が良い意味で政治家の理性を信じているというか、投票行動に機会的に価値は在っても、投票の内容自体はあまり意味を為していない様だ。)
3:35 PM 7/29/2025
A long time ago, people had starved. They were immediately exposed to violence. There were small wars and large wars, as it was just a time, and human lives depended on their reproductive health, like livestock. As two huge disasters in Ukraine and Gaza have reminded us of those acts of God taking place at present, humans are not capable of losing absolute rationality. Regardless of the possibility to assist them, all people, or all of us, can not evade helping out. Indifference is the most inevitable enemy of human beings. Please consider the societal context or conjunctures and the convenience of civilization.
(昔は、人は、すぐ暴虐に晒され、すぐ死んだ。何処もかしこも、小さな戦争、大きな戦争、様々にありき、人の命は再生産能力に任され家畜のそれの様だった。現在、ウクライナとガザで起こっている二つの大きな惨劇で鑑みれば分かる通り、人は生物としての理性を完全に失う事は出来ない。「だから」、あの惨劇が起こっている。彼らを具体的に助ける事が出来るものであるにせよそうでないにせよ、我々は皆当事者である。人類の最大の敵は無関心である。社会制度も含めて文明の利器がどう生まれたか、よくよく考えられたい。)
5:30 PM 7/29/2025
The characteristic of a person who wants another to be conquered becomes a traitor to the quality of human relationships. Factiously, that person is to be avoided. The extreme violence is simply conquering another by one, in the shape of anything but nothing. The easiest way to do it is to victimize the self. There is an assembly of the state in front of the criminals. Surrounded people are all involved in crimes. The third party is easily vulnerable to victimization, becoming a victim or a criminal. In that sense, there has been resistance against the U.S. by specialized Japan.
(他者を支配したがる人間のその性向は、それ自体が武器と為る。結論、そういう人間というのは、居るだけで疎ましがられる。それがどういった形を取るものであれ、単純に人が人を支配するという事が究極の暴力であると考えて良い。やり方として最も手っ取り早いのは、自己を被害者化する事である。犯罪者が集団を組んでステートを形作っているという事自体が、それ以外の人々を犯罪へと巻き込むものである。「第三者」というのは、被害者にも加害者にも容易に仕立て上げられる。…そうやって社会を作る事が、全き日本のアメリカへの抵抗だったのである。)
9:21 AM 7/30/2025