As it comes to the militarized self-protecting issue in Japan, it is necessary to dedicate the country to self-reliance. While the world order led by the U.S. reached its termination, at least in this context, the arms race has contributed from the beginning, as this self-reliance assumes a deterrent to war, reflecting China's military expansion, the threat by North Korea, and so on. By the way, having nuclear capabilities in Japan is going to be an issue, as it is too correct to mention, reflecting Russian sovereignty in Ukraine. The East, especially Russia and China, is necessarily committed to the solution. The conceptualized West is dictated or manipulated, and the U.S. engages with President Trump in contribution, as acknowledged. What a problem of "sooner or later."
(日本の軍事的な自己防衛力という場合、現在のところ率先して求められるのはその自立性だろう。これは、少なくともその面でのアメリカ主導の世界秩序が終焉を迎える中、中国の軍備増強や北朝鮮の脅威その他で鑑みると、軍拡競争に終始するかとも取れるが、戦争抑止力として働く事は間違いが無いだろう。その上で日本国における核保有といった事も議題に上るだろうが、ウクライナでの件におけるロシア概的教訓で鑑みると、それらは妥当であると云わざるを得ない。ロシアや中国は必ず「やる」。ディクテイトもしくはマニピュレートされているのは概念的西側であり、アメリカはそれを悟り切っているからこそトランプ米大統領を筆頭に立ててああいった挙動に及んでいる。それは遅かれ早かれの問題でしか無い。)
2:00 PM 9/7/2025
The evil is needed to control the self. Even though one loses self-control, one necessarily does not belong to evil. The more there is problematization of the issue as to what the evil is, the more this texturization itself becomes proof of the evil. Making someone gloss over, it is meant to be extremely tremendous. I do not correspond with it.
(悪は自制を必要とする。自制を失うから悪という事ではない。そもそも悪というのは何であるのかという問題がここで勃興するが、(この)テキスト化自体が悪の証明だろう。それで誤魔化す者、最たるところのもの。私はそれに該当しない。)
8:01 PM 9/8/2025
Once, the thing "A Society in Which All 100 Million People Can Thrive" was referred to by a Prime Minister somewhere, but it is a kind of "Enough is enough." While the paradigm of poor subsistence or substantiality needs somewhat icon, there is not enough labor power. Of course, the problem is not a lack of laborers, but the rise of anti-social opportunities. In that sense, there are advantages and disadvantages to artificial intelligence in labor liquidity, and, by the way, AIs are now almost all infrastructures inside society. This paradigm could reflect the instinct of human beings as biological creatures. Some are not simply able to recognize AIs as tools, and ways of utilizing them might become child prey of psychiatrists, as it is. There is a difference between individual risk and social risk. Japanese police recognize it at present, as some inevitably encounter a kind of revelation as hidden messengers.
(かつて、「一億総活躍社会」などと愚言を吐いていた一国の宰相も居たが、「駄目なものは駄目」としか言い様が無い。質の悪いパラダイムにはそれに相応のイコンが無いと、連中は労働力として使い物に為らないのである。問題は、無論、労働力の不足ではなく、反社会的勢力の勃興である。その意味で、人工知能の労働力としての流動化には賛否両論在るだろうが、いずれにしろ、もはや人工知能はインフラとして社会に定着している。その様なパラダイムにおいては、人における人としての生態が剥き出しに為るだろう。人工知能を単にツールとして見做す事が出来ずその応用の仕方からして精神異常者と見做される連中が現出する事も、何らおかしな事ではない。個人におけるリスクと、社会におけるリスクは、必ずしも一致しない。現在の日本の警察が行っている事もそうだが、人々は恒常的な炙り出しに遭っている。)
3:30 PM 9/8/2025