Because education creates people's slavery, some people recognize meaning or value in education, and mainly, others try to defy the school system. I belong to the latter. The former accepts the school system on purpose to identify the texturization of the context, which means one is another. There is an economist who criticizes the act by U.S. President Trump as utilizing economic data as a political issue. If a man denies the doctrine of the depravity of human nature, at least in politics, he must dive into the socio-economic society by the doctrine of the goodness of human nature, by the Modern Monetary Theory, for example. The perspective that recognizes law and economics as contrary is just a kind of foolishness, and it does not take each other as human society for granted, exactly.
(教育というのは、慨して、奴隷を作るものである。だから、教育に意義や価値を見出す者と、主には学校教育を否定する者と居る。私は後者である。前者は、他者が他者である事をテキスト化する為に、わざわざ学校教育を肯定する様な有様である。経済学者の中には、トランプ米大統領の行いを、経済指標の政治利用であるとして、批判する者が居る。政治における性悪説理を否定するのであれば、そもそもからして性善説理だけで為されるMMTに拠る経済社会にでも没入すれば良い。例えば法と経済を対にして物事を見做す愚かさは、それのどちらか片方だけでは人の構成する社会は上手くは行かぬ事を、明瞭に示している。)
3:33 PM 8/4/2025
5:50 AM 8/5/2025
"The economic imperialism of the U.S. in the world," or "the lower productivity as the truth in Japan," and so on. These are correct from a linguistic point of view, because both are based on economic data or the antithesis, as a concept. However, it is impossible to apprehend our society by abandoning economic data or doing the antithesis of it as a concept. The unification of a cause is out of the problem, and the standardization of a result should be eschewed.
(「世界におけるアメリカの経済的覇権」とか、「日本における生産性の低さという真実」とか、字面の読みとしては正しいだろう。どちらも、経済指標か概念としてそれの背反に基づいているからである。只、経済指標を社会から捨象して社会を鑑みる事も、経済指標の概念の背反を捨象して社会を鑑みる事も、不可能である。原因の一義化は論外として、結果の一義化も避けられるべきだろう。)
12:45 PM 8/5/2025
Yukio Mishima, a well-known Japanese novelist, expressed the beauty of the flesh as masculinity. I am a little interested in physical masculinity, even though I am not homosexual. Of course, it is by no means searching for sexuality, but it is necessary to recognize it in the form of physicality. What an ugliness of my body as a physical object. My denial of the texturization of another person depends on the context. What do I mean by the addiction to another? How feminine it is, as it is different from being a woman. To be a woman, it is necessary to be absorbed in others' addictive opportunities like that. To be a man, he can belong to the world of a gay person. Perhaps, with women, he can recognize the existential opportunity in each other. By the way, I am not addicted to human relationships between men and women.
(三島由紀夫氏が、男性の肉体美という事について表現しておられるが、私は同性愛者ではなくとも若干のところ男性の肉体に興味が無くは無い。無論それは性的な意味ではなく造形美的なものを求めてという事である。私は自分の肉体が物理的に醜い事を知っている。他者のテキスト化についての私の否定は、私が他者にアディクトし易いからだろう。女性的と云えばそれまでだが、それは女性であるというのとは違う。女性であるというのは、他者にどう思われているか気になって仕方が無いとかそういったものを誘発する。それは、男性においては、同性愛の世界であり、彼らは女性達とはその存在義的に分かり合えるのかもしれない。ちなみに、男と女でくっついた離れたというのは、私には無縁である。)
3:13 PM 8/5/2025
At least, the social role of generative artificial intelligence at present is to recognize the heritability of the texturization of acknowledgement. Texturized knowledge is to immediately blow the adjustment, as a weapon, into not only another but also the one. There are the characteristics of information, as it is. Still, the propensity to experience those weapons as texturization must recognize itself as texturized as subjectivity. Factiously, people confront or deal with it like the standard score or the intelligence quotient, and so on. ......The word "contradiction" may explain the substantial matter of what it was, but the texturization of it is just a contradiction.
(少なくとも現行での生成人工知能の社会的役割は、知のテキスト化に拠る弊害を穴埋めする為である。人においては、知というのはテキスト化した瞬間に他者も自己をも傷つける武器と為る。情報というものの性質として、それは確かに在る。ならば、そのテキスト群を武器として得る能動はテキストとして肯定されるべきだろう。実際、学校の勉強の偏差値だの知能指数だのと云って、人はそれを計る。…「矛盾」という言葉は、知っても知ってもキリが無い物事の本質をあらわしているかもしれないが、それをテキスト化する事は即ち矛盾である。)
5:45 PM 8/5/2025